Undervisningslokalene

Hyggelige rom, god stemning

Kirkeveien vgs. holder til i et trehus fra 1700-tallet. Bygget ser ikke ut som en skole, og for mange blir det også en anderledes opplevelse av å gå på skole. I første etasje er det tre undervisningsrom, ett for grupper på opp til 24 elever, og to mindre for grupper på opp til 12 elever. Det er også et arbeidsrom her, som elevene fritt kan benytte.

Husets hjerte

Kjøkkenet er som kjent husets hjerte. Dette gjelder også på Kirkeveien. Her kan elever, og noen ganger en og annen lærer, spise lunsj og ta pauser fra undervisning og arbeid med fag. På kjøkkenet er det kjøleskap, mikrobølgeovn, kaffe og te.

Andre etasje

I andre etasje er det et møterom, arbeidsrom for lærerne og kontor til rektor og merkantilt ansatt. Det er også to grupperom og et arbeidrom for elever.